کد خبر : 11957
تاریخ : 1399/4/10
گروه خبری : ورزش

اعلام الزامات سخت‌افزاری برای برگزاری لیگ دسته دوم

هگمتانه، گروه ورزش: سرپرست کمیته مسابقات درخصوص ادامه برگزاری مسابقات لیگ‌های مختلف (دسته دو، دسته سه و بانوان) توضیحاتی را ارائه کرد.

به نقل از وبگاه رسمی فدراسیون فوتبال، سهیل مهدی در این باره گفت: با توجه به دستورالعمل جدید که از طرف وزارت ورزش و جوانان و ستاد ملی کرونا در ورزش اخیرا تعیین تکلیف گردیده است؛ اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید سرلوحه برگزاری مسابقات در تمامی سطوح تحت اختیار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باشد. برهمین اساس پس از بررسی جمیع جهات و شرایط برگزاری مسابقات لیگ (دسته دو، دسته سه و بانوان) به زودی تصمیم گیری و اعلام نظر خواهد شد.

به تازگی بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شده است.

کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز الزامات سخت افزاری جهت برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم را اعلام کرد تا از این پس پاس و شهرداری نسبت به رعایت آن اقدام کنند.

کمیته مسابقات سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های لیگ دسته دوم الزامات 4 بندی سخت افزاری برای برگزاری مسابقات لیگ دسته دوم را اعلام و تأکید کرد: تا روز یکشنبه 15 تیرماه کلیه این الزامات بایستی در تمامی ورزشگاه‌های میزبان تیم‌های حاضر در مسابقات اجرا شود در غیر این صورت این تیم‌ها از میزبانی در ورزشگاه فاقد شرایط محروم شده و مسابقات تیم‌ها به ورزشگاه‌های واجد شرایط انتقال خواهد یافت‌.

الزامات سخت افزاری برای برگزاری مسابقات به شرح زیر است:

1.قراردادن اسفنج، کفپوش آغشته به مواد ضدعفونی در محل ورودی به زمین مسابقه برای ضدعفونی کفش ها

2.تغییر ظرفیت نیمکت ذخیره‌ها و خارج کردن صندلی‌های اضافی به واسطه رعایت فاصله اجتماعی 1/5 متری. بدیهی است در صورت نیاز به صندلی بیشتر (متناسب با طراحی ورزشگاه) با اخذ نظر از سازمان لیگ، صندلی‌ها در فضای پشت نیمکت‌ها یا روی سکوها (در صورت دسترسی مستقیم و آسان) نصب گردد.

*در مواردی که با تأیید سازمان‌ لیگ امکان نصب صندلی‌ها پشت نیمکت‌ها یا روی سکوها (به دلیل عدم دسترسی مستقیم به زمین مسابقه) وجود نداشت، نسبت به قراردادن صندلی کافی و با رعایت فاصله در کنار نیمکت‌ها اقدام خواهد شد.

3.تجهیز کلیه اتاق‌های مورد استفاده ورزشگاه در روز بازی اعم رختکن تیم ها، داوران، اتاق ناظران، دوپینگ، پزشکی، جایگاه ویژه و... به دستگاه‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده.

4.مجهز کردن رختکن تیم‌ها و داوران، اتاق‌های پزشکی، کنترل دوپینگ و فضاهای پر تردد مسقف به لامپ یووی.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11957