کد خبر : 11955
تاریخ : 1399/4/10
گروه خبری : ورزش

احتمال تعویق لیگ کشتی تا شهریور

سلامت کشتی‌گیران فدای لیگ نشود

هگمتانه، گروه ورزش: با توجه به بدتر شدن اوضاع شیوع کرونا در کشور و افزایش تعداد مبتلایان، احتمال تعویق رقابت‌های لیگ‌های برتر کشتی آزاد و فرنگی تا شهریور ماه وجود دارد.

در شرایطی که ماه‌هاست تمامی رقابت‌های کشتی در سطح جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعطیلی کامل کشیده شده، سازمان لیگ فدراسیون کشتی از آغاز رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی از مرداد ماه خبر داد و رایزنی‌های زیادی نیز در این زمینه صورت گرفت.

این اقدام عجیب سازمان لیگ کشتی در شرایطی است که هنوز برگزاری رقابت‌های مهمی چون المپیک در سال 2021 نیز هنوز مشخص نیست و اردوی تیم‌های ملی کشتی نیز چند ماهی است به تعطیلی کامل کشیده شده است.

در شرایطی که ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برگزاری اردوها در برخی رشته‌های ورزشی را صادر کرده است، اما با توجه به برخوردهای فیزیکی زیاد در کشتی، هنوز زمان از سرگیری تمرینات، اردوها و رقابت‌های کشتی مشخص نیست و با شدت گرفتن اوضاع شیوع کرونا امیدها برای ارائه این مجوز نیز کمرنگ‌تر از قبل شده است.

با این حال گفته می‌شود لیگ کشتی به شهریورماه موکول شده اما قطعا اصرار بر برگزاری لیگ در چنین شرایطی نه تنها هیچ سودی برای ورزش اول ایران نخواهد داشت، بلکه باعث به خطر افتادن سلامت کشتی‌گیران که در میان آن‌ها چهره‌های شاخص تیم‌های ملی نیز حضور دارند، می‌شود و باید دید آیا ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری لیگ حتی در ماه شهریور را خواهد داد یا خیر.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11955