کد خبر : 11907
تاریخ : 1399/4/8
گروه خبری : خبر همدان

در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا مطرح شد:

وعده ثبت جهانی علیصدر عملیاتی شود

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به مطالبه‌ مردمی، فعالان گردشگری و نمایندگان مردم در پارلمان شهری همدان، انتظار می‌رود وعده ثبت جهانی علیصدر عملیاتی شود.

به گزارش هگمتانه، حسین قراباغی در جلسه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با محوریت بازدید از اماکن گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در منطقه گردشگری عباس‌آباد به میزبانی شرکت سیاحتی علیصدر، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط پساکرونا انتظار می‌رود شاهد تغییر و تحولات جدی در حوزه گردشگری باشیم.

وی؛ شرکت سیاحتی علیصدر و سایت گردشگری عباس‌آباد را یکی از ظرفیت‌های ویژه گردشگری و سرمایه‌گذاری در کشور و استان همدان دانست و افزود: باید از این مهم در راستای توسعه هر چه بهتر صنعت گردشگری بهره ببریم.

قراباغی با بیان اینکه هرگونه تغییر در این شهر با مقاومت همراه است، بیان کرد: در سال‌های گذشته، منطقه گردشگری عباس‌آباد با نگاه ویژه گردشگری مدیران ارشد وقت استان ایجاد شد که فرصت مناسبی برای تحول اساسی در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر نگاه حمایتی و تعاملی اعضای شورای پنجم نسبت به مباحث گردشگری و سرمایه‌گذاری، گفت: نسبت به انتخاب مدیرعامل جدید که از منظر شایسته‌سالاری مدنظر بوده، خوشبین هستیم که امیدواریم در حد انتظار، خواسته‌های منطقی و مدنظر را به‌ویژه در حوزه جذب سرمایه‌گذار، به منصه ظهور برساند.

گردان: تأکید بر تقویت تعامل مدیریت‌ شهری و مجموعه‌های اقتصادی

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با اشاره به اینکه کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا در حوزه‌های تخصصی خود بسیار خوب عمل کرده و طرح‌های مناسبی نیز مورد بررسی قرار داده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و از سوی دیگر بحران جهانی ویروس کرونا، بسیاری از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در حوزه مدیریت‌ شهری به منصه ظهور نرسیده است؛ اما انتظار می‌رود روند و روش پیگیری امور گردشگری و سرمایه‌گذاری به بهترین شیوه ممکن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی استان، ادامه یابد.

کامران گردان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری، اقدام سختی است؛ افزود: صنعت گردشگری به‌عنوان اصلی‌ترین منبع توسعه پایدار تعریف شده است؛ از این‌رو باید تعامل مدیریت‌ شهری و مجموعه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری به‌ویژه شرکت سیاحتی علیصدر به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، تقویت شود.

وی اظهار کرد: اعتماد استاندار همدان به مدیرعامل جدید مبنی بر تکمیل سایت گردشگری و اقامتی عباس‌آباد است که امیدواریم از سوی دیگر ایجاد جاده و مسیر ایمن برای غار علیصدر و اقدامات جانبی آن در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگر داخلی و خارجی و تقویت صنعت گردشگری استان، به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر فراهم ساختن زیرساخت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری در شهر همدان با هدف جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران تأکید کرد.

 عسگریان: تأکید بر تصویب طرح‌های سازنده گردشگری در شورا

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در ادامه این نشست تأکید کرد: گردشگری در همدان نیاز به تعامل و همکاری همه جانبه دارد.

سید مسعود عسگریان با اشاره به وضعیت بحران جهانی کرونا، معتقد است: شورای شهر همدان اقدامات حمایتی مناسبی را از ابتدای امسال برای تمامی مشاغل و شهروندان داشته است که پیش از اینها هم می‌تواند در حوزه گردشگری و تقویت آن، همچنین حمایت از حوزه سرمایه‌گذاری‌ و صنایع کوچکی که توسط مردم اداره می‌شود، گام‌های مؤثری بردارد.

وی اظهار کرد: یاری‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فعالان عرصه گردشگری و سرمایه‌گذاری که با توجه به شرایط پساکرونا آسیب جدی دیده‌اند، امر ضروری بوده که مورد توجه مجموعه مدیریت‌شهری نیز قرار گرفته است.

عسگریان با تأکید بر اینکه باید از همفکری صاحب‌نظران حداکثر بهره را ببریم، اعلام کرد: شورای اسلامی شهر همدان نسبت به هرگونه طرح و پیشنهاد سازنده در راستای تقویت صنعت گردشگری که منافع آن به شهر و شهروندان می‌رسد، مصوب خواهیم کرد.

 فتحی: به بهبود رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری امیدواریم

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز با تأکید بر اینکه متأسفانه بی‌مهری‌ نسبت به سرمایه‌گذار و مسؤولان پیگیر در این حوزه سرمایه‌گذاری ملموس است، گفت: نسبت به بهبود و رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری ناامید نیستیم و امیدواریم وضعیت بهتری را در آینده شاهد باشیم.

علی فتحی اظهار کرد: رونق صنعت گردشگری در نهایت رونق اقتصاد و سرمایه‌گذاری را به دنبال دارد که در این راستا باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

مجیدی: بهره‌گیری از ظرفیت مدیریت ‌شهری برای رشد صنعت گردشگری

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز با اشاره به برنامه‌های آتی این مجموعه در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری، گفت: با توجه به اینکه امسال وضعیت گردشگری با محوریت رویکرد جهانی بحران ویروس کرونا، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است که این مجموعه گردشگری هم از وضعیت پساکرونا بی‌بهره نماند.

مهدی مجیدی از بازگشایی مجموعه غار علیصدر از خردادماه امسال خبر داد و افزود: با توجه به بحران پیش‌رو، آهنگ بازدیدکنندگان نیز کاهش یافته است؛ از این‌رو خردادماه امسال با 35 درصد کاهش بازدیدکننده نسبت به ماه مشابه آن در سال گذشته مواجه بودیم.

وی با تأکید بر اعمال تخفیف‌های ویژه برای غار علیصدر و سایت اقامتی و گردشگری عباس‌آباد، عنوان کرد: طرح جامع و مناسبی برای سایت گردشگری عباس‌آباد در حال تهیه است که 70 درصد آن در راستای جذب ظرفیت‌های جدید سرمایه‌گذاری آماده شده و اواخر تابستان امسال هم آغاز به کار خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه یک‌سوم سهم شرکت سیاحتی علیصدر همدان متعلق به شهرداری همدان است؛ بر هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت حوزه مدیریت‌شهری در راستای اعتلا و رشد صنعت گردشگری و تولید ثروت در این حوزه تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از آمادگی شرکت برای احداث آکواریوم و زیپ‌لاین در سایت گردشگری عباس‌آباد خبر داد و گفت: اجرای این طرح گردشگری که مشابه آن در شهرهای اصفهان و انزلی بوده است، توسط مجموعه همدانی عملیاتی خواهد شد که در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران هستیم؛ البته امیدواریم اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت‌شهری در این حوزه، ما را یاری دهند.

به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در پایان اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری و همچنین کمیته اقتصاد و سرمایه‌گذاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان از وضعیت سایت گردشگری و اقامتی عباس‌آباد بازدید داشتند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11907