کد خبر : 11893
تاریخ : 1399/4/8
گروه خبری : خبر همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:

«شهر دوستدار کودک» فرصتی برای برندسازی همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: انتخاب همدان به‌عنوان الگوی شهر دوستدار کودک را باید به فال نیک گرفت و از سوی دیگر از این فرصت باید برای برند‌سازی فرهنگی در همدان؛ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین بهره‌مند شویم.

به گزارش هگمتانه، کامران گردان در بیست‌ودومین جلسه صحن شورا ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید آیت‌ا... بهشتی و یاران باوفایش، اظهار کرد: شهرداری به‌منظور تعمیر و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده شهری در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام خوبی انجام داده که صرفه‌جویی در هزینه‌ها را نیز به دنبال داشته است.

گردان با اشاره به افتتاحیه پروژه‌های مناطق چهارگانه شهرداری، یادآور شد: این آیین‌های افتتاحیه به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار قابل توجه بوده است و می‌تواند تحولی در این مناطق ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر همدان به دنبال حل مشکلات و پیشبرد امور است، افزود: هدف شورا خدمت‌رسانی به مردم و افزایش رضایت‌مندی آنهاست و طبق گفته رئیس‌کل دادگستری استان، شورای شهر همدان کمترین مصوبه‌ را داشته که در هیأت حل اختلاف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 مولوی: شهرداری‌ها، در خط مقدم ارائه خدمات در کشور هستند

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فعالیت گسترده شهرداری در حوزه‌های مختلف که حدود یک‌هزار وظیفه است، گفت: به‌طور قطع شهرداری‌ها در جبهه نخست و خط مقدم ارائه خدمات مختلف و متعدد به مردم و شهروندان قرار دارند.

ابراهیم مولوی با تأکید بر به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد برای ارائه خدمات بی‌منت و جهادی به مردم در شهرداری، اظهار کرد: در مواردی شاهدیم که برخی از نیروهای شهرداری متخصص هستند؛ اما متعهد، مسؤولیت‌پذیر و دلسوز نیستند که این مهم نارضایتی مراجعه‌کنندگان را به دنبال داشته است.

مولوی با انتقاد از اینکه متأسفانه نیروهای متخصص و متعهد شهرداری در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند، اظهار کرد: شورای پنجم در واگذاری سمت‌ها و انتصاب مدیران شهرداری، دخالتی نداشته است و خود آقای شهردار با اختیار کامل این مهم را انجام می‌دهد و گاهی مردم نیز از برخی برخوردهای مدیران شهری، رضایتمندی مناسب ندارند که این امر می‌طلبد مجموعه بازرسی و حراست شهرداری با رصد دقیق، مجموعه عوامل و علل نارضایتی را کشف و نسبت به اصلاح روند و بهبود امور در راستای خدمت گزاری بهتر به شهروندان اقدامات لازم را مبذول دارند.

وی همچنین بر تعیین‌تکلیف راه‌اندازی شهرداری بافت مرکزی یا شهرداری منطقه پنج همدان همراه با لحاظ نظرات متخصصان و صاحب‌نظران حوزهای شهرسازی، طراحی شهری، برنامه‌ریزی شهری، معماری، عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و خواستار تسریع در تصویب و ابلاغ و عملیاتی شدن تشکیل این شهرداری شد.

 کاوسی‌امید: ضرورت تکریم ارباب رجوع در شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به شهادت مظلومانه شهید آیت‌ا... بهشتی و یارانش، اظهار کرد: شهید بهشتی یکی از ارکان اصلی نظام‌سازی انقلاب بود که تکلیف خود را به بهترین نحو در زمان خود، ادا کرد و اثرگذارترین فرد در نوشتن قانون اساسی کشور بود.

اکبر کاوسی‌امید با اشاره به ضرورت تکریم ارباب‌رجوع در شهرداری، افزود: چندین سال است که در شکل‌گیری میز خدمت در شهرداری تأکید داشته‌ایم؛ اما این مهم تاکنون محقق نشده است.

کاوسی امید با بیان اینکه لازم است اقدامات جدی در شهرداری در راستای به‌کارگیری نیروهای متخصص و متعهد در بخش اداری انجام شود، عنوان کرد: در راستای افزایش رضایتمندی مردم شهرداری باید پاسخ گو باشد و در این زمینه با به کارگیری نیروهای متخصص و متعهد علاوه بر تسهیل در امور، رضایتمندی را ایجاد کند.

‏وی ضمن انتقاد از به کارگیری نیروهای حجمی و خدماتی در قسمت میز خدمت شهرداری، اظهار کرد: این نیروها هیچگونه تخصصی در خصوص تکریم ارباب رجوع و پاسخ گویی درخصوص مطالبات شهروندان ندارند و این امر باعث ایجاد نارضایتی می‌شود.

کاوسی‌امید با بیان اینکه طی هفت سال اخیر هیچ‌گونه آزمون استخدامی برای جذب نیروهای متخصص شهرداری صورت نگرفته و شهرداری مجبور است از نیروهای حجمی استفاده کند، گفت: این در صورتی است که شهرداری‌ها می‌توانند بالاترین رضایتمندی را در جامعه ایجاد کنند.

وی؛ اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از فعالیت شهرداری را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در صورت افزایش آگاهی شهروندان از اقدامات شهرداری و بودجه آن، مشارکت اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

به نقل از روابط عمومی شورا سلامی شهرهمدان، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه باید گفتمانی بین مدیران شهری و مردم شکل بگیرد، گفت: در مورد ارتقای نیروها در شهرداری و واگذاری سمت به آنها باید فرآیند به صورتی باشد که صلاحیت‌محور باشد و بر اساس شایسته سالاری این اقدامات صورت پذیرد.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11893