کد خبر : 11889
تاریخ : 1399/4/8
گروه خبری : خبر همدان

مدیر منطقه سه شهرداری همدان:

آسفالت کندرو بلوار سردار همدانی با اعتبار 50 میلیارد ریال

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر منطقه سه شهرداری همدان از آسفالت کندرو بلوار سردار همدانی با اعتبار بالغ بر 50 میلیارد ریال خبر داد.

محمدرضا فیضی منش درگفتگو با خبرنگار هگمتانه با بیان اینکه دو ورودی اصلی شهر در جاده ملایر (بلوار شهید سلگی) و جاده تهران (بلوار سردار همدانی) در حوزه این منطقه واقع شده گفت: ساماندهی این معابر به دلیل حساسیت ویژه که دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدرضا فیضی منش افزود: به همین دلیل به منظور ایجاد معبری مناسب و امن با چهره‌ای زیبا از لحاظ مباحث گردشگری اقدامات متنوعی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: کهن شهر همدان با توجه به قدمت تاریخی و طبیعی که در آن وجود دارد به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری محسوب می‌شود که هر ساله با ورود گردشگران داخلی و خارجی مواجه است.

فیضی منش گفت: در کنار این موضوع با توجه به اینکه این شهر نقطه اتصال مرکز به غرب کشور و همچنین جنوب کشور به مرکز و غرب کشور است ساماندهی ورودی‌ها و معابر این شهر از اولویت بسیاری بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: به منظور ساماندهی حوزه حمل و نقل و بهبود عبور و مرور، بودجه 280 میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است که در این راستا و از ابتدای سال تاکنون بیش از 13هزار تن آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی انجام شده است.

فیضی منش با اشاره به پروژه احداث کندرو پارک شهروند بیان کرد: آسفالت این پروژه با اعتبار 50 میلیارد ریال از آبان ماه سال 98 در قالب یک قرارداد 8 ماهه آغاز شده است.

وی ادامه داد: کندرو بلوار شامل پیاده روسازی، زیرسازی و آسفالت به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده است.

وی گفت: شرایط جغرافیایی این معبر به شکلی است که نیاز به تملک و احداث کندرو و زیرسازی و آسفالت‌ دارد که از اولویت‌های اصلی منطقه سه محسوب می‌شود به همین دلیل به شکل مرحله‌بندی شده و هدفمند این پروژه با نظم خاص در زمان مقرر عملیاتی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به عملیات آسفالت خیابان پلیس حد فاصل بلوار ملت و بزرگراه حضرت امام(ره) و لزوم ساماندهی این معبر خاطرنشان کرد: ساماندهی خیابان پلیس به دلیل تردد بالا و همچنین قرار گرفتن در محور ارتباطی کوی شهید مدنی، کوی اندیشه، کوی گلستان، کوی حسن آباد و کوی قائم(عج) از اقدامات دیگر شهرداری منطقه 3 محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: طول معبر در خیابان پلیس یک کیلومتر و عرض آن 11 متر است و در همین راستا 1500 تن آسفالت‌ در این نقطه اجرا شده است.

فیضی منش در پایان سخنان خود به موضوع قنات‌های واقع در کوی قاسم آباد پرداخت و افزود: به دلیل ثبت جهانی این قنات و دستورالعمل میراث فرهنگی و لزوم رعایت حریم‌های مقرر در این دستورالعمل هرگونه عملیات عمرانی در این محدوده ممنوع است و این تدابیر به منظور پیشگری از تخریب این آثار لحاظ شده است.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11889