کد خبر : 11166
تاریخ : 1399/3/18
گروه خبری : ایران و جهان

اخبار کوتاه از ایران و جهان

وزیر راه و شهرسازی:

خانه گران نخرید 

تا ارزان شود!

وزیر راه و شهرسازی گفت: زمانی که قیمت یک کالا گران می‌شود مردم ‌نباید خریداری کنند تا ارزان شود و این تنها راه مقابله با گرانی کالاست. بهترین راهکار برای ترکیدن حباب‌های قیمتی در بازار مسکن و کاهش قیمت خریداری نکردن مردم است. بازار مسکن هم همانند سایر کالاها از بازار ارز تأثیر می‌گیرد و این خود مردم هستند که باید مانع افزایش و ایجاد حباب قیمتی شوند. 66 هزار واحد نیمه تمام مسکن مهر در کشور باقی مانده که تا پایان شهریور و ابتدای مهر امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

بایدن رسماً نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شد

«جو بایدن» با کسب تعداد وکلای انتخاباتی لازم نامزد رسمی حزب دموکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 شده است. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس اعلام کرد بایدن اکثریت وکلای انتخاباتی مورد نیاز در مجمع ملی دموکرات‌ها را از آن خود کرده است و به این ترتیب رسماً تنها نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. بر اساس اعلام این خبرگزاری آمریکایی بایدن موفق شده است 1993 وکیل انتخاباتی را از آن خود کند.

 

آمریکا پیگیری نقض تحریم توسط یک بانکدار ایرانی را متوقف کرد!

دادستانی فدرال آمریکا در حرکتی نادر پیگیری اتهام علیه یک بانکدار ایرانی به جرم نقض تحریم‌های آمریکا را متوقف کرد. «علی صدر هاشمی نژاد» به جرم کمک به انتقال 115 میلیون دلار به نهادهای ایرانی از طریق سامانه مالی آمریکا در یک پروژه ساخت و ساز در ونزوئلا گناهکار شناخته شده بود.

 

مهدهای کودک 

فعلا باز نمی‌شوند

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: بازگشایی مهدها فعلاً منتفی است و با متخلفانی که اقدام به بازگشایی مهدها کنند، برخورد می‌شود.

 

زنگ خطر شیوع مجدد کرونا؛ به مازندران 

سفر نکنید

با توجه به تعطیلی سه روزه نیمه خرداد، متأسفانه انبوه عظیمی از مسافران به مازندران آمده که این امر سبب شده تا زنگ خطر شیوع مجدد کرونا در مازندران نواخته شود. شهرهای استان مازندران که بالغ بر 10 شهر آن در ردیف شهرهای سفید قرار گرفته بودند اکنون زرد شده و هیچ شهر مازندران در وضعیت سفید نیست. شهر گلوگاه در شرق مازندران در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

 

احتمال اصلاح بودجه 99 

در شش‌ماهه دوم سال

«جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: باید بی‌نظمی‌ها، بهم ریختگی‌ها و نابسامانی‌ها بودجه 99 کاهش یابد. در 6 ماهه دوم سال جاری و پس از آنکه کمی از فعالیت مجلس جدید گذشت فرصت لازم وجود دارد تا وکلای ملت مشکلات مترتب به لایحه بودجه 99 و بازنگری و اصلاحات آن را انجام دهند که به احتمال زیاد این کار را عملیاتی خواهیم کرد.

 

60 درصد شاغلان کشور بیمه ندارند

مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه اکثر افراد اضافه شده به بازار کار در سال‌های 1394 تا 1398، تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، اعلام کرد: به طور متوسط نزدیک به 60 درصد از شاغلان تحت پوشش بیمه نیستند و 65 درصد مردم در بنگاه‌های کوچک کار می‌کنند.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/11166