کد خبر : 10810
تاریخ : 1399/3/2
گروه خبری : خبر همدان

منطقه دو شهر؛ کارگاه بزرگ عمرانی

توزیع عادلانه پروژه‌ها و توسعه همه‌جانبه منطقه، رویکرد منطقه2 شهرداری

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر منطقه دو شهرداری همدان گفت: منطقه دو شهر همدان کارگاه بزرگ عمرانی شده است.

به گزارش هگمتانه، حامد جلیلوند با اعلام این خبر افزود: شهرها به ‌عنوان موتورهای رشد و توسعه اجتماعی دارای ظرفیتی باور نکردنی هستند که بی‌شک مورد توجه قرار می‌گیرند، رشد فزاینده ابعاد شهرنشینی و شکل‌گیری مقیاس‌های جدید از رشد شهری در طی چند دهه اخیر موجب شده است که شهر و شهرسازی معاصر با چالش‌های نوینی مواجه گردد به دلیل گستردگی ابعاد و تغییر در ماهیت مسائل شهری و پیچیدگی این مسائل توجه و تأکید برنامه‌ریزی و مدیریت شهرها، بیش از هر زمان دیگری به سطوح پایین‌تر و ابعاد ملموس زندگی شهری متمرکز شده است طوری که توسعه و تغییرات شهری و شهرنشینی از مهم‌ترین پدیده‌های دوران اخیر به شمار می‌آید در این میان شهرداری به‌ عنوان مدیریت شهری نقش کلیدی در فرآیند مدیریت و سازمان‌دهی شهرها بر عهده دارد.

وی گفت: خدمات عمومی یکی از ابعاد زندگی شهروندان است که سطح کیفی آن میزان رضایتمندی را تعیین می‌کند و شهرداری منطقه دو با در نظر گرفتن این امر پروژه‌های متعددی را در سال جاری در دستور کار قرار داده است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اعلام اینکه سال 99 برای مجموعه شهرداری منطقه دو سالی عمرانی است و تلاش ما بر این است پروژه‌های نیمه‌تمام و جدید پیش‌بینی شده در بودجه مصوب را به سرانجام برسانیم افزود: محدوده منطقه 2 به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است و گروه‌های فنی عمرانی در جای جای شهر به اجرای برنامه‌ها و اقدامات عمرانی مشغول هستند.

جلیلوند افزود: محدوده منطقه دو شهر به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است و گروه‌های فنی عمرانی در جای جای شهر به اجرای برنامه‌ها و اقدامات عمرانی مشغول هستند.

جلیلوند به پروژه‌های در دست اقدام اشاره و بیان کرد: با هدف افزایش هرچه بیشتر رفاه شهروندان، تسهیل و ایمنی در تردد وسائل نقلیه و زیباسازی و مناسب سازی محیط شهری، اجرای عملیات گسترده روکش آسفالت معابرِ محلات محدوده منطقه دو در حال انجام است تا این شهرداری با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه خود در تمامی زمینه‌های عمرانی، هیچ فرصتی را جهت عمران و آبادانی منطقه دو از دست ندهد.

وی پخش و توزیع آسفالت در 2 ماه نخست سال را بیش از 4 هزار تن اعلام و بیان کرد: خیابان شهید عظیمی، 12 فرودین، کوچه سعد، شهید حسن ترک و شهید فراهان پور واقع در فرهنگ، کوچه سوسن و لادن واقع در گلزار، بلوار شهید مدنی و لکه گیری نوار حفاری در تمام نقاط منطقه از جمله محل‌هایی است که روکش آسفالت آنها صورت پذیرفته و 3 گروه مجزا مشغول لکه گیری معابر منطقه است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان از آغاز نهضت جدول‌گذاری، پیاده روسازی و ساماندهی معابر منطقه خبر داد و افزود: در سال جدید پیاده روهای منطقه با رویکرد ایمن سازی، مناسب سازی و زیباسازی معابر پیاده رو در جهت تسهیل در عبور و مرور شهروندان به صورت سنگ فرش در چندین معبر منطقه از جمله پیاده رو سازی خیابان نایب احمد، گلزار، بلوار شهید عباس دوران، بلوار شهید صدر و بهارستان، بلوار شهید رنجبران و شهید مطهری، خیابان فرهنگ، بلوار محمدیه و آرام شرقی و غربی، بلوار عمار و... در حال انجام است.

جلیلوند به رعایت استاندارد‌های لازم در خصوص استفاده افراد نابینا از معابر شهری، اشاره کرد و گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری در اجرای پیاده روها، فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم جهت بهره برداری حداکثری تمامی افراد به خصوص جامعه نابینایان و کم بینایان است که در اجرای این پروژه تمام پیاده رو‌های جدید الحداث، مسیر ویژه نابینایان اجرای می‌شود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان رشد روزافزون شهرنشینی، شهرگرائی و شهرسازی امری است اجتناب ناپذیر دانست و افزود: متأسفانه توسعه بی رویه و ناپایدار شهری، باعث افزایش حاشیه نشینی و تخریب نواحی سبز شهری و بالارفتن تقاضا برای زمین شهری می‌شود که خود زمینه ساز از بین رفتن فضای سبز درون شهری و تغییر کاربری این گونه اراضی است تا آنجا که اهمیت فضای سبز در محیط شهری به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی جوامع مطرح شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان یکی از رویکرد‌های کاری سال جاری را توسعه فضای سبز در نواحی که با کمبود این سرانه مواجه هستند برشمرد و افزود: با شناسایی فضاهای مستعد به ویژه در نواحی کم برخوردار و بافت فرسوده نسبت به تملک زمین و احداث بوستان اقدام می‌شود.

جلیلوند با اشاره به کاشت انواع گل که عمدتا تولید گلخانه شهرداری است اظهار کرد: اجرای گل کاری‌های فصلی، تعمیر و راه‌اندازی آب نماها، رفع ایرادات سامانه‌های روشنایی پارک ها، تجهیز و تعمیر سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه ها، از جمله اقداماتی است که واحد فضای سبز منطقه دو صورت می‌دهد.

وی همچنین تصریح کرد: خبرهای خوبی در حوزه فضای سبز خواهیم داشت که آغاز بهره برداری از بوستان گلها و احداث پارک محله‌ای در مناطق محروم از مهم‌ترین آن‌ها است.

مدیر منطقه دو از احداث زمین ورزشی در منطقه دو خبر داد و افزود: در شهر‌های امروزی با گسترش فناوری، سطح فعالیت ورزشی و جسمانی – حرکتی افراد کاهش داشته و فعالیت‌های ذهنی و فشارهای روانی مردم افزایش یافته که برای برطرف نمودن مشکلات مذکور، یکی از بهترین اقدامات، اشاعه ورزش با توسعه و ساخت فضا‌های ورزشی است.

وی به مساحت زمین ورزشی منطقه دو که قابلیت استفاده فوتسال و والیبال را دارد اشاره کرد و گفت: این زمین حدود400 مترمربع است، عملیات اجرایی این فضای ورزشی شامل کف سازی، نصب پوشش خاص، دروازه، نیمکت، ایجاد روشنایی و فنس کشی است که مطابق با استانداردهای مورد نیاز در حال ساخت است و به زودی در اختیار علاقمندان به ورزش در این محله قرار می‌گیرد.

جلیلوند عنوان کرد: در گذشته تمامی فعالیت‌های انسان در طول روز بود و شاید شب با تاریکی و ظلمت قرین بود، اما امروزه با ارائه هنرهای جدید هنرمندان و کارشناسان و متخصصان، با نورپردازی هنرمندانه شب هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و این نعمت خدادادی را در دید ما زیباتر جلوه می‌دهد.

جلیلوند عنوان کرد: نورپردازی یکی از مهمترین اصول در احیا منظر شب و زیبایی معابر عمومی است و شهرداری منطقه دو در راستای زیباسازی شهر در هنگام شب اقدام به نورپردازی پل ها، میادین و خیابان‌های اصلی و اصلاح روشنایی پارک‌ها کرده است.

جلیلوند از ساخت مخازن بتنی به منظور راهکاری برای حل مشکل آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: برای این که بتوانیم آب مورد نیاز فضای سبز شهری را به صورت کامل به شکل مکانیزه تأمین کنیم، ساخت مخازن بتنی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته عملیات ساخت مخزن بتنی در بلوار اعتمادیه شرقی به اتمام رسید و هم اکنون مخزنی در تپه مصلی و بلوار بهارستان در دست احداث است افزود: تلاش ما این است که بتوانیم حجم ذخیره‌سازی مخازن را طوری افزایش دهیم تا بهره گیری از سامانه‌های آبیاری قطره‌ای خللی در آبیاری درختان پارک‌ها و فضاهای سبز معابر شهری به وجود نیاورد و با راه‌اندازی این مخازن، آب مورد نیاز فضای سبز مصلی تأمین و نیز امکان ایجاد آبیاری تحت فشار فراهم شود.

جلیلوند با اعلام اینکه در سال جاری با قوت و شتاب به دنبال آن هستیم تا پروژه‌های در دست اقدام را به بهره برداری برسانیم تصریح کرد: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ، هدایت آب‌های سطحی تقاطع رسالت، بوستان گلها و ساماندهی مصلی از جمله پروژه‌هایی هستند که به صورت ویژه پیگیری شده و در آینده نزدیک شاهد بهره برداری این پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذار خواهیم بود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان در پایان از رئیس اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار همدان، مسؤولان دستگاه‌های مختلف و به ویژه مدیران، کارکنان و کارگران شهرداری همدان که در سال 98 برای تحقق اهداف مدیریت شهری از هیچ تلاشی دریغ نکردند، قدردانی کرد و گفت امید است با کمک مسؤولان و مردم بتوانیم در پایان سال 99 نیز به اهداف خود که همانا ساختن فردایی زیباتر و بهتر است برسیم.

  لینک
http://hegmataneh-news.ir/sl/10810